7.7.2012

Gran Canaria 2012 part 1/2

Hola !

ihan ensinnäkin mää valittelen tätä törkeen pitkää taukoo mikä mulla on nyt ollu tän ja edellisen postauksen välillä, mut häippäsin tossa vähän juhannuksen jälkeen tonne päiväntasaajan lähistölle eikä sieltä oikein päässy postailemaan :D

eli päätettiin olla tänä vuonna yhtä tylsiä kun viime vuonnakin ja lähettiin samaan paikkaan, mikä bongattiin sillon muutama vuos sitten. tää oli meidän kolmas kerta Maspalomasissa, ja meillä oli vielä ihan sama huonekin hotellissa kun edellisinä vuosina :D vois kuvitella et tohon kyllästyy kun paikka on sama vuodesta toiseen, mut joku siinä vaan vetää aina sinne takasin :) se on sellanen tuttu ja turvallinen vaihtoehto ja on just sellanen rantaloma mitä haetaan. siellä on lämmintä, hotelli on ihan mahtava, ruoka on ihanaa ja kuvaamista riittää :) ja on siellä kuitenkin aina jotain uutta nähtävää :)

mutta ettei tää nyt mee ihan vaan tämmöseks yleiskuvaukses tosta paikasta niin aattelin tehä tän postauksen vähän tämmösellä matkapäiväkirjatyylillä :) ja varotan jo etukäteen et kuvia tulee oleen aika törkeesti, koska onnistuin täyttämään melkein mun molemmat 8GB muistikortit ton reissun aikana, eli yhteensä niitä kuvia on mun kamerassa siitä reissusta joku 1300. ja ei tää tekstinkään määrä ihan kovin vähänen tuu olemaan.

26.6.
mentiin junalla Helsinkiin, vietiin illalla matkalaukut jo kentälle et saatiin aamulla nukkuu vähän pitempään :) illalla kun vietiin laukkuja niin se virkailija katto meiän lentolippuja ja katto sen jälkeen meitä jotenkin hauskasti ja sano "onnittelut" :D oltiin vähän ihmeissään et mistä hyvästä se meitä nyt onnitteli, mut seuraavana päivänä se sit selviskin :D

27.6.
herätys viideltä aamulla, whipii. syötiin vartissa aamupala ja lähettiin kohti lentokenttää. onneks se meiän hotelli oli ihan siinä kentän vieressä niin ei ollu pitkä kävelymatka koska olin aika zombi siihen kellonaikaan.

lento oli ihan ajallaan ja kun päästiin koneeseen sisälle niin mun silmät kyllä laajeni varmaan jalkapallon kokoseks. se kone oli ihan tajuttoman iso, sellanen millä lennetään Amerikkaan ja Kiinaan. en oo ikinä lentäny niin isossa koneessa. käveltiin siinä sit sisään koneeseen ja lentoemäntä tsekkas ne meiän penkkien paikkanumerot ja käski meiän kääntyä vasemmalle ja mennä jonkun verhon taakse. ja niinno, jos mun silmät pysty yhtään laajenemaan enempää niin ne kyl varmasti teki sen, koska sen virkailijan onnittelujen syy selvis. meiän paikat oli ykkösluokasta. iskä oli ilmeisesti epähuomiossa ostanu meille paikat sieltä, kun sen oli ollu tarkotus ostaa paikat vaan koneen etuosasta. no se konetyyppi oli vaihtunu Boeingista törkeen kokoseen Airbusiin joten meiän paikatkin oli sit vaihtunu, ja kun iskä sääti niitten kanssa sit jotain niin saatiin siinä sit melko ylellinen menomatka :D ne penkit oli kolmessa rivissä ja jokaisen penkin edessä oli ainakin metri tyhjää. se penkki oli sellanen mekaaninen ja sen sai nappeja painelemalla makuuasentoon ja vähän pystympään ja penkin alta nous sellanen jalkateline :D ja sit se selkänoja oli hierova ja jostain sen vierestä laskeutu lukulamppu. edessä istuvan selkänojassa oli ihan hullu viihdekeskus, josta sai valita ties mitä kaikkee; elokuvia (huomaa monikko, siellä oli ihan tajuttoman laaja valikoima ja kaikki sisälty niitten paikkojen hintaan), TV-ohjelmia, pelejä, musiikkia, videokuvaa ohjaamon ikkunasta katottuna... :) se kuuden tunnin matka kulu kyllä nopeemmin kun koskaan aikasemmin, vietin sen kokonaan Avataria ja Gleen kolmoskautta katellessa (joka ei oo vielä ees alkanu Suomessa!! :) ) hierovan selkänojan ja spritetölkin kanssa. oli kieltämättä aika huikeeta :)

mutniiin, kuuden tunnin lennon jälkeen laskeuduttiin Las Palmasiin, josta sitten meillä oli finnmatkojen järkkäämä bussikyyti hotellille :) ja kuten jo tossa aikasemmin sanoinkin, niin meillä oli sama sviitti kun edellisinä vuosinakin :) se ei ollu pahan hintanen ja oli just sopivan kokonen meille kolmelle, ei mikään liian iso mut ei myöskään liian pieni :) meille tuotiin tervetuliaislahjaks sinne huoneeseen mansikoita ja suklaata + äitille ja iskälle shampanjaa :)

mää lähin uimaan heti kun olin purkanu laukut :D uiskentelin siellä jonkun vähän päälle tunnin ja kattelin altaanpäädystä Atlanttia :) se fiilis oli vaan niin ihana, olin vaan niin paljon kaivannu sitä. se kun mää kuulin sen meren äänen ja kun sieltä tuuli kevyesti mun kasvoille. mää vaan niin rakastan sitä.

illalla mentiin syömään hotellin ravintolaan "kevyt" iltapala :D siellä on töissä sellanen mies, Simo, joka yrittää opiskella suomee ja tykkää Suomesta kauheesti :D se muisti meiät vielä ja sano jotain pikku lauseita suomeks :) ruuan jälkeen lähettiin kävelemään rantabulevardille äitin ja iskän kans :) ainoo asia mikä harmitti oli se, että se sää oli jotenkin sellanen jännän sumunen, ettei auringonlaskusta saanu kunnollisia kuvia ollenkaan. mut ei pidä valittaa pienistä :)

28.6.
aamulla mentiin syömään sellaseen sviittiasukkaille suunnattuun ravintolaan :) ja ihan niinkun Simokin, yks tarjoilija siellä muisti meidät edellisiltä vuosilta ja oli ihan hullun ilonen kun näki meiät taas :D jutelteltiin pitkään siinä ja se muisti vielä meiän vakiotilauksenkin ulkoo! omeletti kinkku- ja juustotäytteellä, kaakaota ja lettuja mansikkahillon kanssa (: ton lisäks siellä ravintolassa oli sit vielä erikseen hedelmä-, leipä-, muro- ja jälkiruokapöytä mistä sai käydä hakemas täydennystä jos mahas oli vielä joku tyhjä kolo jossain :D

aamupalan jälkeen lähettiin ulos käppäilemään ja kuvailemaan :) meiän yli lens joku sellanen pikkunen haukka, josta yritin epätoivosesti ottaa kuvaa mut mokoma oli liian nopee.

illalla siellä hotellilla oli esiintymässä Beijing Acrobats joita me käytiin kattomassa :) ja oli kyllä niin taitavia että huhhuh!

kiivettiin illalla vielä yhteen hotellin torneista kattelemaan kaupungin valoja ja puolikuuta :) oli aika hienon näköstä.

29.6.
aamulla löydettiin iskän kanssa meiän huoneen verhoista tosi iso yöperhonen :D pelättiin et joku siivooja tulee liiskaamaan sen joten käytiin viemässä se ulos parvekkeelle, missä sitten pääsin kuvailemaan sitä mun makroputkella sentin päästä :D

lähettiin päivällä käymään rannalla kun sumu oli vihdoinkin hälventyny vähän taivaalta ja aurinko pääs paistamaan ihanan lämpösesti :) kahlailtiin siellä rantavedessä ja naurettiin mulle kun yks aalto kasteli mun hameen ihan läpimäräks.

lähettiin kävelemään sitä rantaa pitkin, kun yhtäkkii huomasin et siinä melkein vesirajassa on meritähti. oli laskuvesi, ja se raukka oli huuhtoutunu melkein kokonaan pois vedestä ja alkanu jo kuivuu. me sit iskän kanssa vietiin se pois siitä rannasta vähän syvemmälle sinne veteen, missä se alko sitten jo ihan liikkumaan kunnolla ja mönki ilosena jonkun kiven alle :) tuli päivän hyvä työ tehtyy :)

illalla käytiin taas kävelemässä siinä rantatiellä, oli tosi ihana kattoo miten ihmiset kävelee siellä pukeutuneina parhaimpiinsa ja ihastelee vaan sitä merta ja auringonlaskuu. se on vaan jotain tosi hienoo :)

30.6.

ei, en leiki ruualla.

aamupalan jälkeen lähettiin puutarhaan kävelemään ja kuvailemaan :) se on kyllä oikeesti tosi kaunis paikka, siellä on niin ihanasti laitettu ne istutukset ja siellä kävellessä tulee sellanen olo että on oikeesti jossain trooppisessa metsässä. sinne on tehty selllasia käytäviä joiden ympärillä kasvaa palmuja, istutettu ihania kukkia, rakennettu sellanen kallio jossa on vesiputous ja kaiken sen keskellä menee uima-altaat ja aurinkotuolit. se on vaan niin paratiisi.

päivällä istuskeltiin parvekkeella ja ihailtiin sitä näköalaa sieltä :) mää join fantaa siinä ihan vaan kaikessa rauhassa eikä mun päässä liikkunu yhtäkään älykästä ajatusta. tollanen fiilis pitää kesällä olla.

Päätin jakaa tän postauksen nyt kahteen osaan, koska kun katoin tätä yhtenä kokonaisena pötkönä niin tajusin ettei kukaan jaksa lukee sitä kokonaan :D part 2/2 tulee heti kun saan pari kuvaa skannattua koneelle :)