10.3.2013

my week

Leffa ft. Ami :)
Farkut / GT ~35e

Kengät / Stadium ~20e
Mansikkarahkamoussekakku :p

Piirtelyä matikanluokassa
Eilen Genghis Khanissa Katsun ja Johanneksen kanssa :) vieläki ähky :D

Viime viikon olin oikeestaan koko ajan menossa jossain, enkä ollu kun parina päivänä kotona. Oon nyt kortin saamisen jälkeen ajellu tosi paljon ja siihen on alkanu kehittyy sellanen pieni rutiini jo ja äiti ja iskä päästää mut ajeleen jo ihan itekseenkin :) Tuntuu vaan jotenkin niin hassulta kun lähtee ajamaan autolla yksin vaikka kauppaan ja ostaa sieltä tyyliin perunoita. Tulee sellanen olo et "hei mitä tää on, aikuisten kuuluis tehä nää jutut" :D En vaan jotenkin osaa nähä itteeni vielä aikuisena. Perjantaina tosin tuli sellanen fiilis kun lähettiin käymään Vivin kanssa yökerhossa :D Se oli vaan jotenkin niin jännä kun sitäkin paikkaa on usein vaan kattonu sillain ohimennen et tuleekohan tuollakaan koskaan käytyä. No nyt sekin on sit koettu ja pakko oikeestaan todeta et sellanen touhu ei vaan taida olla mua varten :D Menin sinne lähinnä tanssimismielellä mut ennen 12 siellä ei oikeestaan kukaan paljoo tanssinu, et ihmiset lähinnä istu ja joi eikä toisten puheesta saanu mitään selvää kun musiikki soi niin kovalla. Maistoin vähän siideriä ja totesin et taidan jatkaa mun alkoholittomuuslinjalla pysymistä. Tollanen biletys vois kyllä olla ihan kivaa vähän isommalla porukalla ja pikkusen myöhempään kellonaikaan, mutta nyt vaan oli koko ajan jotenkin sellanen olo et "mä en kuulu tänne" :D Ehkä tollasta menoo ei vaan oo tarkotettu kaikille.

Eilen aamulla Johannes kävi hakemassa mut ja Katsun autolla ja lähettiin Hutunkiin keilaamaan :) oltiin siellä tunti ja sen jälkeen ajeltiin keskustaan ja mentiin kiinalaiseen ravintolaan syömään :) ja voin vaan sanoo et toi paikka missä oltiin on ehkä yks parhaista ravintoloista mitä tiiän. En tiiä millon oon viimeks syöny niin paljon. Aurajuustobroileria, sipulirenkaita, nuudeleita, friteerattua kananrintaa, jasmiiniriisiä, jotain ihania lohipalleroita ja lista vaan jatkuu. Kaikki oli vaan ihan täydellisiä :D

Tää on vaan niin ihana fiilis kun voi välillä ottaa ihan rennosti ilman kouluhommien miettimistä. Tahon tämmöstä useemmin.

6 kommenttia:

  1. moi kati! En todellakaan haluaisi olla nipo tai mikään, mutta musta on alkanu vaikuttaa siltä, ettei sun laihtuminen ole tervettä. Et ollu aikasemminkaan lihava, ihan normaalipainoinen ja esim mä en todellakaan pitäny sua lihavana, mutta nyt oot laihtumisessas päässy siihen pisteeseen että jotain on vialla. Musta tuntuu että just tollaset ylisuorittajat ja täydellusyyttä tavoittelevat sairastuvat helposti anoreksiaan. Varmasti on sun lähipiirisikin huomannut että jotain on vialla, ja ehkä siitä sanoneet. Muista että nyt täysikäsenä sua ei voida pakottaa hoitoon, sä joudut sinne jos itse haluat parantua. Mutta jos sulla ei pysy syömiset kontrollissa vaan laihtuminen jatkuu, ei tulevaisuus ole ruusuinen. Luultavasti pidät mun kommenttia vaan sanahelinänä ja sanot kyllä yrittäväsi syödä -puhut kyllä yhtä paskaa sanon minä. Ja syämisen yrittäminen on eri juttu kuin syöminen. Oon joutunut seuraamaan mulle hyvin läheisen ihmisen sairastumista ja mua pelottaa, että sä olet menossa samoille teille. Mä toivon sun edes vaikka keskustelevan sun läheisen kaverisi kanssa tästä asiasta, vaikka tuntuu ettei olisi tarvetta! Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. et oo eka joka on tota sanonu ja ymmärrän kyllä ihmisten huolen koska tiiän itekin tällä hetkellä olevani liian laiha. se laihduttaminen pääs karkaamaan käsistä sillon syksyllä ja myönnän sen, söin ihan liian vähän ja ehkä siinä jonkinsortin syömishäiriötä sit lopulta olikin. heräsin siihen asiaan kuitenkin kunnolla joskus kuukaus sitten, ja totesin et nyt on pakko alkaa syyä enemmän ettei tuu mitään anoreksiaa. oon nyt syöny ihan aikuisten oikeesti enemmän ja saanu sitä painoo jonkunverran takasinkin. esimerkiks äiti ja iskä on huomannu sen että tosissani yritän ja oon syöny nyt enemmän. eilen hain siellä ravintolassa about kaks kertaa ton kokosen annoksen mikä tossa lautasella on. tiiän mitkä seuraukset liiallisella laihtumisella on enkä taho ite sitä. mun tavotteena on nyt saada ihan tosissaan sitä painoo lisää, ei ehkä takas siihen lähtöpisteeseen mutta tähän nykyseen jotain +3kg. näyttäsin edelleen laihalta ja varmasti paljon paremmalta kun mun tän hetkisessä painossa.

      niin ja en pidä itteeni mitenkään ylisuorittajana enkä todellakaan tavottele täydellisyyttä :) joissakin asioissa oon perfektionisti, mutta tää laihduttaminen ei liittyny siihen mitenkään.

      Poista
  2. kati sä et yksin voi tehä sitä muutosta, tarviit jonkun apua. jos sun vanhemmat ei tajuu et sulla ei nyt oo kaikki hyvin, sun pitää oikeesti ite mennä puhumaan vaikka koulupsykologille vaikka se tuntuu vaikeelta. Et sä tosta selvii vaan omin avuin, ei sitä tajua et on sairastunu jollei joku sano sitä sulle. mulla ne oli vanhemmat, jotka pakotti hoitoon ja osastolle joutuminen oli hyvin lähellä. Mut en todellakaa pitäny itteeni sairaana, paino oli omasta mielestä oikein hyvä kun se oli noussu 41kiloon. vasta jälkeen päin tajuan kuinka huonona olin. parantuminen kesti kauemmin kuin sairastuminen. mitä kauemmin toi jatkuu, sitä vaikeampi on päästää irti koska siitä on tullu yhä isompi osa elämää. kaikki on susta varmasti huolissaan, tee se edes muitten vuoksi. mut hyvä et oot jo edistyny! mut jos haluut oikeesti parantua nii se ei onnistu ilman apua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mää oon puhunu tästä aika monen kanssa ja en usko eikä mun vanhemmat usko että mulla olis anoreksiaa tai mitään. ei ainakaan nykysillä syömisillä. en muutenkaan nää itteeni mitenkään lihavana vaan nään peilistä ihmisen jonka pitää saaha ainakin pari kiloo lisää. en laske kaloreita tai muutenkaan mitään mikä olis anorektikolle tyypillistä. tällä hetkellä oon vaan ihminen joka on vähän liian laiha. ja mun mielestä muutamassa viikossa +1,5kg on aika iso juttu jo, joten en nää mitään tarvetta koulupsykologeille yms. ja mun tän hetkinen paino ei oo lähelläkään tota mikä sun paino oli joten ei huolta siitä :) mää tiiän että söin ihan liian vähän ja tiedostan sen, mutta totesin sillon jossain vaiheessa et ei tässä oo mitään järkee. ja tällä hetkellä mun mielestä tää suunta on hyvä :) en itekään haluu olla näin pieni mitä oon nyt.

      Poista
  3. mikä toi kiinalainen oli missä olite? herkullisen näköstä ruokaa! :--) ja oliko siellä joku buffetpöytä!

    terveisin RUOKA ON HYVÄÄ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jyväskylän Genghis Khan! :) ja oli buffetti :) suosittelen todellakin käymään koska noi kaikki ruuat siellä oli ihan tajuttoman hyviä!!

      Poista

Nikon D7000
Nikon D800

Ellei toisin mainita, on jokainen tällä sivulla esiintyvä kuva itse ottamani ja täten siis suojattu tekijäinoikeuslain mukaisesti.