28.4.2013

This is why I love nature


"Don't go photographing they said
There will be nothing to shoot they said"



Nauroin äitille ja sanoin noin kun tulin takas tän päivän kuvausreissulta. Se yritti estellä mua lähtemästä ulos maha kipeenä ja vetos siihen, ettei tähän vuodenaikaan ulkona oo mitään kuvaamisen arvosta. Päätin siitä huolimatta ottaa kameran ja lähtee käppäilemään yhelle suolle tonne meidän lähelle - ja se kyl kannatti. Tän takia mää rakastan valokuvausta. Tän takia mää rakastan luontoo. Kaikki on aina niin yllätyksellistä, eikä koskaan tiiä, mitä matkan varrelta löytyy. 

Joku voi aatella, et tämmönen loskanen ruskeensävynen kevät on tylsää katottavaa ja että ulkoo ei tosiaankaan löydy mitään kiinnostavaa, mutta mun mielestä kuitenkin ulkona on kaunista ympäri vuoden. Kesä on mun lempivuodenaika, siitä ei oo epäilystäkään, mutta mitä jos täällä oliskin kesä vuoden jokasena päivänä? Oon melko varma että kyllästysin siihen. Ei sitä osais enää arvostaa sitten ja lopulta siitä tulis itsestäänselvyys. Loppukesästä mää en yleensä ees enää huomaa sitä että nyt on kesä ja nyt on vapaus, koska siihen on niin tottunu. Kesää on ihana odottaa, ja mun mielestä se odottaminen on joskus jopa parempaa kun se ite kesä. Sillon kaikki on vielä edessä, eikä tarvi miettiä että "enää 5 viikkoo lomaa jäljellä". Jokainen vuodenaika on omalla tavallaan kaunis, ja aina löytyy jotain kuvattavaa. Joskus enemmän, joskus vähemmän.

Mää kuvaan joskus myös mun kavereita ja satunnaisesti muitakin ihmisiä, mutta mun mielestä luontokuvaus on vaan se mun juttu. En vähättele muotikuvaajia tai mitään sellasta, mutta niissä kuvissa mallina on ihminen, jonka asentoihin tai ilmeisiin voi yleensä vaikuttaa. Luontoo kuvatessa se hyvän kuvan ottaminen on useimmiten kiinni vaan ajotuksesta ja tuurista, ja sillon sen kuvan arvostaminen nousee ihan uudelle tasolle. Muutenkin luonto on mun elämässä niin iso ja tärkee osa, että jos joskus onnistun ottamaan sellasen kuvan, joka ei oo ihan arkipäivänen, se hyvä mieli sen kuvan ottamisesta säilyy mulla aina kun vaan katon sitä kuvaa. 

Anyways. olin tänään kuvaamassa, ja se tunne, kun saa vangittua jotain odottamatonta, on jotain ihan uskomatonta. Kameran ansiosta se kyseinen hetki on pysähtyny. Se hetki ei elä vaan sun omissa muistoissa. Sen hetken voi nähdä aina uudestaan. 

This is why I'm a photographer. This is why I love nature.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nikon D7000
Nikon D800

Ellei toisin mainita, on jokainen tällä sivulla esiintyvä kuva itse ottamani ja täten siis suojattu tekijäinoikeuslain mukaisesti.